سایت خبری طلوع گناباد

سایت خبری طلوع گناباد

سلام لطفا با آدرس جدیدwww.abas90.irوارد سایت شوید از بازدید شما صمیمانه متشکریم

کنفرانس یک روزه فشار خون و درمان آن توسط دفتر آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی گناباد در تاریخ 23 فروردین ماه 92 با حضور تعداد زیادی از پزشکان ، دندانپزشکان، داروسازان و پرستاران از گناباد و شهرهای مختلف استان در تالار سینای پردیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد برگزار شد.
به گزارش طلوع؛ در این کنفرانس که دارای 4/5 امتیاز بازآموزی برای شاغلین رشته های پزشکی بود ، دکتر نعمت اللهی متخصص قلب و عروق، دکتر واعظی متخصص داخلی، دکتر مشاری متخصص کودکان دکتر جبارپور متخصص چشم و دکتر حسن زاده فوق تخصص قلب و عروق به ارائه مباحث علمی در مورد فشارخون پرداختند.

 

دکتر محمودرضا نعمت اللهی ضمن تعریف هیپرتانسیون (hypertension) که میزان آن از طریق cardial output ضربدر میزان مقاومت عروقی سنجیده می شود ، تاکید کرد کنترل مداوم و منظم فشار خون فرد و fallow up توسط مراکز درمانی باید انجام شود و فشار خون بالای 135 میلیمتر جیوه برای سیستولیک و 85 میلیمتر جیوه برای فشار دیاستولیک باید حتما پیگیری و کنترل شود که البته میزان ذکر شده با توجه به سن و جنس و بیماریهای خاص متفاوت است مثلا در افراد بالای80 سال فشار زیر 150 میلیمترد جیوه می تواند نرمال به حساب آید.
این متخصص قلب و عروق تاکید کرد بعضی از داروهای گیاهی مثل (شیرین بیان) و قرص های جوشان به دلیل داشتن بی کربنات می تواند باعث هیپرتانسیون (hypertension) شود.
دکتر امیر عباس واعظی نیز در این کنفرانس به ایراد سخن پرداخت و گفت: افزایش مداوم فشار خون باعث آسیب رسیدن و نارسایی مزمن کلیه و بیماریهای قلبی و عروقی است.
وی رژیم ها گیاه خواری و فیبر بالا را در کم کردن فشار خون (hypo tansion ) موثر دانست و ادامه داد تند راه رفتن 20 تا 30 دقیقه در روز و در هر هفته 5 روز و کاهش وزن در کاهش سیستول و دیاستول موثر است، بطوریکه هر یک کیلو کم کردن وزن نیم تا دو میلیمتر جیوه در کاهش فشار خون اثر دارد.
یکی دیگر از سخنرانان کنفرانس دکتر محمدحسین جبارپور متخصص بیماریهای چشم بود که تاکید کرد فشار خون مداوم و طولانی می تواند آسیب هایی در شبکیه چشم اسکلروز (sclerose) و cotton-wool spot ایجاد کند که متاسفانه این آسیب ها با پایین آمدن فشار خون هم برگشت پذیر نخواهند بود و در طولانی مدت باعث نابینایی می شوند.
در این کنفرانس دکتر جلیل مشاری متخصص بیماریهای کودکان و رئیس دانشکده پزشکی گناباد گفت: گرچه کنترل فشار در بچه ها معمول نیست ولی تاکید شده از سن سه سالگی باید سالی یکبار فشارشان چک شود.
وی چاقی را مهم ترین فاکتور (hypertension ) اطفال دانست و خاطر نشان کرد بچه های چاق و آنهایی که در خانواده مشکلات و اختلافات خاص خانوادگی دارند باید بیشتر تحت کنترل فشار خون قرار بگیرند.و میزان فشار خون نرمال در اطفال و کودکان را براساس percentage سن و جنس متفاوت است.
دکتر حسن زاده فوق تخصص قلب و عروق بر روش صحیح فشار خون تاکید کرد و گفت: position مریض و نحوه ی قرار گرفتن cuff بر روی بازوی مریض بزرگ و کوچک بودن یا گشاد و تنگ بودن cuff چند میلیمتر جیوه در میزان فشار خون تغییر ایجاد خواهد کرد.
وی تاکید کرد حتی نوع برخورد ما و پرسنل مرکز درمانی می تواند بر روی میزان فشار خون وی اثر بگذارد و بهتر است مریضی که مثلا از چند پله بالا امده و یا با استرس ها مختلف اجتماعی روبرو بوده برای 5 دقیقه روی صندلی به حالت relaxation باقی بماند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: عباسعلی قنبری ׀ تاریخ: جمعه 30 فروردين 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , abas90.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com